Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Poslovni procesi u organizaciji

2022/2023
5 ECTSa
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP)
Studijski centar Zabok
Katedra za organizaciju
NN
4. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Razvoj aplikacija 4 obavezan
Informacijske tehnologije i digitalizacija poslovanja 1.3 (ITDP) Informatička podrška poslovanju 4 obavezan
Cilj kolegija
Upoznati studente s temeljnim poslovnim procesima u organizacijama te predočiti organizaciju kao sustav. Detaljno izučiti poslovnu logiku i algoritme funkcioniranja tipičnih poslovnih procesa. Sistematizirati informacijske, materijalne i ostale tokove u organizacijama. Objasniti ulogu suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija u provedbi, analizi i upravljanju poslovnim procesima.
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Vježbe u praktikumu
30 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Pihir Igor Nositelj Predavanja 4 5 1
Tomičić Furjan Martina Nositelj Predavanja 0 2 1
Hrustek Larisa Suradnik Vježbe u praktikumu 2 5 1
Sadržaj predavanja
  • Poduzeće kao sustav i organizacija (2 + 2 sata)
    Pojam poduzeća; Klasifikacija poduzeća; Sustavski, organizacijski i funkcionalni prikaz poduzeća; Organizacijski sustav i njegovi procesi; Organizacijski sustav i njegov informacijski podsustav.
  • Planiranje i prodaja proizvoda (2 + 2 sata)
    Opis procesa planiranja i prodaje proizvoda i njegovih aktivnosti; Predviđanje kao tehnika planiranja prodaje; Metode predviđanja (metode vremenskih serija i regresijska analiza); Mjere točnosti predviđanja.
  • Tehnička priprema rada (2 + 2 sata)
    Opis procesa oblikovanja proizvoda i tehnološkog procesa i njegovih aktivnosti; Izrada osnovne tehničke dokumentacije (CAD, CAE); Izrada i računalni zapis sastavnica (Bill of Materials – BOM); Izrada tehnološke dokumentacije.
  • Operativna priprema rada (2 + 2 sata)
    Opis procesa planiranja i pripreme proizvodnje i njegovih aktivnosti; Osnovno planiranje potražnje i obujma proizvodnje (Master Production Schedule-MPS). Planiranje potreba materijala za proizvodnju (Material requirements planning – MRP); Planiranje potreba kapaciteta za proizvodnju (Capacity requirements planning – CRP). Nalozi za proizvodnju i nalozi za nabavu. ERP moduli za računalno planiranje proizvodnih resursa.
  • Upravljanje zalihama (2 + 2 sata)
    Parametri upravljanja zalihama; Sustavi upravljanja zalihama; Troškovi zaliha, ABC klasifikacija; Ekonomična količina naručivanja (Economic order Quantity – EOQ).
  • Vođenje projekata (2 + 2 sata)
    Pojam projekta i vođenja projekta; Oblikovanje projektnog tima; Planiranje projekta; Grafički prikaz plana projekta (mrežni dijagrami i gantogrami); Vremenska analiza projekta.
  • Terminiranje (2 + 2 sata)
    Pojam terminiranja; Punjenje kapaciteta; Raspoređivanje poslova; Nadzor izvršavanja poslova; Raspoređivanje kadrova.
  • Upravljanje lancem nabave (2 + 2 sata)
    Pojam lanca nabave; Upravljanje lancem nabave (Supply Chain Management); Opis upravljanja dijelovima lanca nabave; Transportni problem.
  • Linearno programiranje (2 + 2 sata)
    Pojam linearnog programiranja; Opći model linearnog programiranja; Grafička rješenja problema maksimuma i minimuma.
  • Redovi čekanja (2 + 2 sata)
    Pojam redova čekanja. Problem opsluživanja. Model jednog poslužitelja. Model s više poslužitelja. Područja primjene u računalnim mrežama.
  • Osiguranje kvalitete (2 + 2 sata)
    Pojam kvalitete. Načela integralnog upravljanja kvalitetom (TQM). Troškovi kvalitete. Učinci kvalitete na produktivnost. Statistička kontrola kvalitete.
  • Simulacije (2 + 2 sata)
    Pojam simulacije; Područja primjene simulacije; Monte Carlo simulacija. Primjena simulacija u rješavanju konkretnih organizacijskih problema.
  • Informacijski sustavi za planiranje i upravljanje poslovnim procesima (2 + 2 sata)
    Uloga informacijskih sustava u planiranju i provedbi poslovnih procesa. Informacijske tehnologije u procesu dizajna proizvoda, dizajna proizvodnog procesa, izradi proizvoda i potpori poslovanju. Pregled funkcionalnih zahtjeva za kreiranje programskih modula alata i pregled postojećih gotovih alata za potporu planiranju i provedbi poslovnih procesa. Pregled kriterija za donošenje odluke o nabavi ili razvoju alata za potporu planiranju i provedbi poslovnih procesa.
  • Razvojni trendovi poslovnih procesa (2 + 2 sata)
    Aktuani razvojni trendovi u području dizajna, planiranja i provedbe poslovnih procesa. Utjecaj razvojnih trendova na organizaciju i okolinu u kojoj djeluje. Nove informacijske tehnologije i njihova primjena za unapređenje poslovnih procesa. Utjecaj novih informacijskih tehnologije na strukturu, kulturu i društveni sustav poduzeća.
  • Uvod u srodne discipline (2 + 2 sata)
    Koncept poslovne tehnologije i modeliranja poslovnih procesa. Metode i modeli mjerenja organizacijske i procesne učinkovitosti. Okviri i metode za digitalnu transformaciju.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
  • Razumijeti osnove organizacijske arhitekture (strukture, procesa, strategije, kulture i dinamike) u organizacijama privatnog i javnog sektora
  • Razumijeti osnovne funkcija organizacije i metoda upravljanja; razvoj osnovnih poslovnih izvješća temeljem podataka iz organizacije i okružja, a korištenjem odgovarajućih alata i tehnika za agregaciju i analizu podataka
  • Primjeniti metode bitne u upravljanju i racionalizaciji troškova u svim fazama životnog ciklusa proizvoda, usluge, kao i životnog ciklusa razvoja informacijskog sustava
  • Primijeniti metode bitne u upravljanju organizacijom, metode oblikovanja organizacijske arhitekture i razvoja informacijskih sustava kao podsustava poslovnog sustava;
Ishodi učenja programa
  • Identificirati i analizirati bitne interne i vanjske čimbenike koji utječu na odabir poslovnih prilika te na efikasnost poslovanja određenog poslovnog subjekta na domaćem i međunarodnom tržištu
  • Vrednovati rezultata poslovanja i interpretirati pokazatelje uspješnosti za potrebe upravljanja i donošenja poslovnih odluka
  • Primijeniti koncepte poduzetništva i poduzetnog djelovanja kako unutar postojećih poslovnih subjekata tako i u okviru pokretanja vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • Predložiti i primijeniti metode komuniciranja s klijentima, korisnicima i kolegama usmenim i pismenim putem primjenom odgovarajuće terminologije, uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • Odabrati i koristiti informacijsko komunikacijske tehnologije u djelovanju poslovnih sustava
  • Odabrati odgovarajuću organizacijsku arhitekturu na razinama odlučivanja, upravljanja i izvođenja u organizacijama privatnog i javnog sektora primjenom Informacijsko komunikacijske tehnologije
  • Upravljati životnim ciklusom proizvoda, usluga, kao i životnim ciklusom razvoja informacijskog sustava
  • Predložiti i primijeniti temeljne metode razvoja informacijskih sustava u području modeliranja i izgradnje jednostavnih programskih rješenja
  • Predložiti i primijeniti metode razvoja programske potpore za jednostavne organizacijske procese na razini izvođenja
  • Izraditi i održavati dokumentaciju potrebnu za instalaciju, konfiguraciju, prilagodbu, administraciju i zaštitu informacijskih sustava
  • Razumjeti ulogu i održavati operacijski sustav te mrežnu i podatkovnu infrastrukturu
  • Odabrati i primijeniti metode iz područja programiranja, podatkovnih tehnologija i modeliranja podataka i procesa u problemskim domenama
  • Razumjeti i primijeniti odabranih matematičkih tema iz logike, relacija, linearne algrebre i statistike koje su temelj za usvajanje informatičkih i ekonomskih znanja
  • Odabrati i primijeniti odabrane tehnike zaštite informacijskih sustava uz poznavanje zakonskih i normativnih okvira za informacijsku i računalnu sigurnost
  • Planirati i podržati uvođenje novih informacijskih tehnologija za potporu organizacijskim procesima
  • Primijeniti odgovarajuće metode i alate za potporu u obradi, interpretaciji i vizualizaciji podataka za potporu u donošenju odluka
  • Primijeniti vještine učenja (uključujući i e-učenje) i planiranja potrebnih za cjeloživotno učenje, nastavak obrazovanja na diplomskom studiju te razvoj karijere u struci
Osnovna literatura
  • Russell, R.S.; Taylor, B.W.: Operations Management, Prentice Hall, Upper Saddle River, USA, 2008.
Dopunska literatura
  • Russell, R.S., Taylor B.W.: Operations Management, John Wiley and sons, USA, 2011.
  • Brown, S., Bessant, J., Lamming, R.: Strategic Operations Management, Routledge, UK, 2013.
  • Prezentacije i ostali digitalni materijali, dostupni na sustavu za e-učenje kolegija
Slični kolegiji
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda