Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Strategija organizacijskog oblikovanja
Strategy of organizational modelling
2015/2016
9 ECTSa
Katedra za organizaciju
NN
. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Cilj kolegija
Svrha je kolegija potaknuti polaznike na strategijski način razmišljanja i razvijati njihovu sposobnost da se u oblikovanju organizacije uoče najvažnije, sveobuhvatne i dugoročne sastavnice. Poslovna strategija upoznaje se kao način trajnog promišljanja o ciljevima i društvenoj odgovornosti poduzeća te kao odabir najprikladnije strukture i najprikladnijih procesa da bi se ti ciljevi ostvarili. Dinamički pristup dijelovima organizacije te njihovim međusobnim odnosima omogućuje modeliranje novih procesa, ali i novog ustroja ako ciljevi poslovne strategije to zahtijevaju. Organizacijsko projektiranje tumači se kao odgovor organizacije na promjene u okružju i u poslovnoj strategiji, a neposredna je pretpostavka i za implementaciju novih informacijskih sustava.
Preduvjeti
Kolegij nema definirane preduvjete
Norma kolegija
Predavanja
20 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Cingula Marijan Nositelj
Sadržaj predavanja
  • Osnove strategijskog menadžmenta
    Pojam strategijskog menadžmenta i recentne teorijske postavke. Korporacijsko upravljanje u državnim i privatnim organizacijama.
  • Postupak strategijskog odlučivanja
    Definiranje potreba organizacije i postavljanje ciljeva. Odabir vrijednosti i kriterija za ocjenu. Stavovi uprave. Vanjski i unutarnji čimbenici koji utječu na poslovnu strategiju. Preoblikovanje organizacijske kulture i poslovne filozofije. Prikaz metoda višekriterijskog odlučivanja.
  • Generiranje strategijskih programa
    Organizacija i rast. Organizacija i stabilnost. Organizacija i udjel na tržištu. Koncentracija. Vertikalna integracija. Diversifikacija. Kombinacija različitih strategija. Poslovna i razvojna politika poduzeća.
  • Formuliranje i implementacija poslovne strategije
    Situacijska analiza. Praksa menadžmenta i korištenje situacijske analize. Sadržaj situacijske analize. Ocjena postignutih rezultata. Situacijska analiza kao SWOT okvir za izbor strategije. Portfeljno planiranje.
  • Teorijske osnove organizacijskog oblikovanja
    Pojam, svrha i ciljevi proučavanja organizacijskog projektiranja. Organizacijske sastavnice. Ljudi, ciljevi, sredstva, pravila, prostor, vrijeme. Konflikti u organizaciji. Organizacijski dijelovi i njihovi odnosi. Organizacijske funkcije i organizacijske jedinice. Vrste organizacijskih struktura. Horizontalna i vertikalna organizacija. Suvremene organizacije. Organizacijski procesi. Upravljanje procesima. Departmentalizacija. Specijalizacija.
  • Organizacijske promjene
    Vanjski i unutarnji čimbenici promjena. Upravljanje promjenama. Organizacijski rast i razvoj. Organizacijska promjena kao projekt. Sudionici projekta organizacijskih promjena. Svrha uvođenja promjene. Usklađivanje strukture i procesa sa ciljevima. Sudionici projekta organizacijskih promjena. Alati organizacijskih promjena. Aplikacija promjene. Promjena i postojeća kultura. Otpori promjenama. Menadžerska potpora promjenama.
  • Unapređivanje organizacije
    Ocjena postojeće organizacije. Prikaz postojeće strukture. Analiza financijske uspješnosti. Prikaz materijalnog tijeka. Prikaz informatičkih tijekova. Stalno poboljšanje (Continuous Improvement). Kvaliteta kao mjerilo promjene. Menadžment totalne kvalitete (Total Quality Management). Six sigma. Uravnoteženo bodovanje (Balanced Scorecard). Upravljanje pomoću ciljeva (Management by Objectives). Primjena organizacijskih sredstava. Microsoft Project.
  • Organizacijske metode i postupci u organizacijskom oblikovanju
    Pojam i načela metodike organizacijskog projektiranja. Raznolikost organizacijskih postupaka. Uspoređivanje s najboljima u grani (Benchmarking). Izdvajanje pomoćnih poslova i integracija s dobavljačima (Outsourcing). Novi pristupi ulaganju u IT. Organizacijske metode i sredstva. Ustrojstveno i poslovno modeliranje. Pogreške u organiziranju.
  • Radikalna promjena poslovanja (Business Process Re-engineering)
    Definicija i sastavnice. Alati za provođenje radikalnih promjena. Analiza i mjerenje učinaka. Uspoređivanje učinaka i ciljeva. Preoblikovanje procesa i aktivnosti. Model poslovne organizacije.
  • Model organizacijskog projektiranja
    Model poduzeća. Različiti tipovi organizacija. Poslovne organizacije. Državna uprava. Neprofitne organizacije. Neprofitne organizacije i njihovo financiranje. Karta za mjerenje. Dekompozicija procesa na aktivnosti. Dekompozicija strukture na organizacijske dijelove, funkcije i podfunkcije. Analiza procesa. Dekompozicija procesa na funkcije i podfunkcije. Pronalaženje sveza među funkcijama i podfunkcijama. Konstrukcija matrice međuovisnosti.
  • Utjecaj informatičke tehnologije na organizacijske promjene
    Zajednice dodanih vrijednosti i metatržišta. Metakapitalizam. Neposredno povezivanje poduzeća (B2B). Upravljanje poslovnim odnosima (Partner relationship management). Utjecaj informacijske tehnologije na organizacijski dizajn. Grafički prikaz informacija.
  • Utjecaj strategijskih saveza na organizacijske promjene
    Strateško povezivanje. Određenje strateških saveza. Globalizacija. Motivi savezništva. Kooperacija poduzeća. Paradoks kooperacije i konkurencije. Internetski savezi. E-partnerstvo. Internetski savezi nasuprot tradicionalnim savezima. Ciljevi Internetskih saveza. Prednosti Internetskih saveza.
Sadržaj seminara/vježbi
Ishodi učenja kolegija
Ishodi učenja programa
Osnovna literatura
  • Buble, M. red.: Strategijski management, Ekonomski fakultet, Split,1997.
  • Mintzberg, H.: Structure in Fives, Designing Effective Organizations, McGill University, 1993.
  • Tipurić,D.; Markulin, G.: Strateški savezi, Sinergija, Zagreb, 2002.
Dopunska literatura
  • Sandoe, Corbitt, Boykin: Enterprise Integration, John Wiley & Sons, New York, 2001.
  • Vives (editor): Corporate Governance, Theoretical & Empirical Perspectives, Cambridge University Press, Boston, 2000.
  • Byars, Rue, Zahra: Strategy in a Changing Environment, Irwin, Chicago 1996.
  • Kilov, H.: Business Models, Prentice Hall, Upper Saddle River, 2002.
Slični kolegiji
  • University of North Carolina, Strategic Management http://www.kenan-flagler.unc.edu/Programs/BSBA/Curriculum/major.cfm
  • University of Pennsylvania (Wharton), Global Strategic Management http://mba.wharton.upenn.edu/mba/academics/curriculum/electives.php
  • Stanford University, Strategic Management of Technology and Innovation http://www.gsb.stanford.edu/academics/catalog/index.html#stratman
  • Harvard University, Designing Organizations for Performance http://www.hbs.edu/mba/admin/acs/1370.html
  • Dartmouth College, Designing Organizations http://oracle-www.dartmouth.edu/dart/groucho/tuck_mba_program.syllabus?p_id=DO
  • University of Pennsylvania (Wharton), Organization Design http://www.upenn.edu/registrar/register/mgmt.html
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda