Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Vođenje projekata
Project Managemet
2018/2019
4 ECTSa
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS)
Katedra za organizaciju
SP
6. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS) Informacijski sustavi 6 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS) Poslovni sustavi 6 izborni
Cilj kolegija
Upoznati specifična znanja, metode i tehnike potrebne za uspješno vođenja projekata. Ovladati vještinama planiranja, realizacije i zaključivanja projekta. Primijeniti stečena znanja i vještine na odabrani praktični primjer
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Dušak Vesna Nositelj
Žajdela Hrustek Nikolina Suradnik Seminar
Predavanja
15
15
1
2
1
1
Sadržaj predavanja
  • Uvod Projekt, vrste projekta, značajke projekta, programi i potprojekti. Vođenje projekta, znanja vezana uz vođenje projekata, organizacijski aspekti vođenja projekata, informatički projekti i njihov
    Nedostaje
  • Kontekst vođenja projekta Projektne faze i životni ciklus projekta, ugovorne strane na projektu, organizacijski utjecaji, ključne menadžerske vještine, sociološko ekonomski utjecaji.
    Nedostaje
  • Proces vođenja projekata Projektni procesi (procesi vođenja projekta, procesi orijentirani proizvodu), grupe procesa (inicijalni, planski, izvršni, nadzorni i zaključni), međudjelovanje procesa i nji
    Nedostaje
  • Upravljanje integracijom na projektu Razvoj projektnog plana: integracija i koordinacija svih projektnih planova su konzistentni, suvisli dokument, izvršenje projektnog plana, provođenje projektnog p
    Nedostaje
  • Upravljanje područjem rada na projektu Inicijacija: odobravanje projekta ili projektne faze. Planiranje područja rada: izrada pismenog opisa područja rada kao baze za daljnji rad na projektu. Definic
    Nedostaje
  • Definicija aktivnosti Identifikacija projektnih aktivnosti, koje je potrebno provesti, da bi se postigli različiti projektni rezultati. Redoslijed aktivnosti: identificiranje i dokumentiranje međusob
    Nedostaje
  • Razvoj rasporeda rada Analiza redosljeda aktivnosti, trajanja aktivnosti i resursa potrebnih za oblikovnaje rasporeda projekta. Nadzor izvršenja po rasporedu: nadzor promjena u rasporedu rada na proj
    Nedostaje
  • Izrada mrežnog plana Izrada mrežnog plana pomoću CPM i PERT metode, za različite primjere projekata uz korištenje programskih paketa.
    Nedostaje
  • Upravljanje troškovima na projektu Planiranje resursa: određivanje koji resursi i u kojoj količini svaki od resursa treba koristiti za izvođenje projekta. Procjena troškova: razvoj i procjena troškov
    Nedostaje
  • Upravljanje kvalitetom na projektu Planiranje kvalitete: identificiranje standarda kvalitete koja je relevantna za projekt i određivanje načina kako zadovoljiti taj standard. Osiguranje kvalitete: pr
    Nedostaje
  • Upravljanje ljudskim resursima na projektu Planiranje organizacije: prepoznavanje, dokumentiranje i pridruživanje projektnih uloga i odgovornosti. Regrutiranje osoblja: pridruživanje ljudskih resursa
    Nedostaje
  • Upravljanje komuniciranjem na projektu Planiranje komunikacija: određivanje informacijskih i komunikacijskih potreba zainteresiranih strana na projektu - tko daje informacije, kome trebaju informacij
    Nedostaje
  • Upravljanje rizicima na projektu Planiranje upravljanja rizicima: odlučivanja kako pristupiti i planirati aktivnoti upravljanja rizicima na projektu. Identifikacija rizika: identificiranje rizika koj
    Nedostaje
  • Prokura na projektu Planiranje prokure: odrediti koje aktivnosti provesti i gdje. Dokumentirati zahtjeve na proizvod i identifikacija potencijalnih izvora. Provođenje natječaja i ponuda. Odabir izvor
    Nedostaje
  • Nove teme u vođenju projekata Nove komunikacijske tehnike na projektu: novi alati za grupni rad. Nove organizacijske vještine. Vođenje složenih projekata. Vođenje strateških projekata
    Nedostaje
Sadržaj seminara/vježbi
  • Planiranje projekta
    Područja domene projekta Pregled aktivnosti i njihova međuzavisnost Izrada mrežnog dijagrama
  • Upravljanje vremenom
    Određivanje vremena trajanja aktivnosti Proračun vremena - progresivni i retrogradni Metode za analizu vremena
  • Planiranje resursa
    Pregled resursa Pridruživanje resursa aktivnostima Proračun kapaciteta
  • Upravljanje troškovima
    Pregled aktivnosti i resursa Utvrđivanje troškova i načina pridruživanja troškova Plan troškova na projektu
Ishodi učenja kolegija
  • prepoznati kontekst projekta i pojektnog procesa
  • ovladati temeljenim metodama, tehnikama i vještinama planiranja projekata (mrežnim planiranjem)
  • ovladati metodama, tehnike, i vještine za pojedina upravljačka područja projekta
  • prepoznati ulaze i izlaze iz radnih paketa i njihova međusobna sučelja
  • ovladati tehnikama prepoznavanja rizika na projektu
  • analizirati rizike i prepoznati preventivne i korektivne mjere
  • analizirati troškove i korisne efekte na projektu
  • prezentirati rezultate oglednog projekta
Ishodi učenja programa
  • razumjeti stanje i trendove razvoja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT), razumjeti njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te procijeniti njihovu primjenjivost u zadanom kontekstu
  • razumjeti i primijeniti ključne aspekte informacijske tehnologije (programiranje, algoritmi, strukture podataka, baze podataka i znanja
  • razumjeti i primijeniti suvremene tehničke koncepte i prakse u informacijskim tehnologijama (arhitektura računala, operacijski sustavi, mreže računala)
  • razumjeti i primijeniti matematičke metode, modele i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • analizirati stanje, identificirati prilike i definirati probleme s kojima se susreću organizacije i pojedinci u primjeni ICT, te formulirati rješenja uz primjenu ICT
  • razumjeti osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti i primijeniti suvremene metodološke pristupe razvoja organizacijskih i informacijskih sustava, te oblikovanja organizacije i organizacijske strukture
  • razumjeti suvremene organizacijske koncepte i upravljati organizacijskom kulturom
  • modelirati poslovne procese i podatke u organizacijama i primijeniti modele u razvoju informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti i primijeniti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti i primijeniti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • razumjeti i primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se primjenjuju u struci
  • razumjeti osnovna načela i metode upravljanja organizacijom i uspješno raditi u timu
  • uspješno komunicirati s klijentima, korisnicima i kolegama na verbalan i pisani način uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku, pripremiti i samostalno održati prezentacije na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici, te kritičku evaluaciju prezentirane stručne teme
  • razumjeti i primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju
  • razumjeti i primijeniti osnovne principe planiranja i razvoja karijere u struci i vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • poznavati ključne aspekte informacijske tehnologije
  • identificirati i razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • prepoznati osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • identificirati ključne podatke i informacije za donošenje racionalnih poslovnih odluka
  • analizirati i vrednovati rezultat poslovanja, te predložiti unapređenje poslovnog sustava.
  • PROBAnje OPISivanja....
Osnovna literatura
  • Hauc, A. Projektni menadžment i projektno poslovanje. Zagreb, MEP, 2007.
  • Lock, D. Project Management. 9th ed., Gower, Aldershot, 2007.
  • Project Management Body of Knowledge. Project management Institute, www.pmi.org
Dopunska literatura
  • Kerzner, H. Project management: a system approach to planning, scheduling and controlling. 10th ed. John Wiley, Hoboken, 2009.
  • Buttrick, R. The project workout: a toolkit for reaping the rewards from all your business projects. 3rd ed. Prentice Hall, Harlow, 2005.
Slični kolegiji
  • Vođenje projekata Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda