Sadržaj se učitava...
mdi-home Početna mdi-account-multiple Djelatnici mdi-script Studiji mdi-layers Katedre mdi-calendar-clock Raspored sati FOI Nastava search apps mdi-login
Vođenje projekata
Project Managemet
2022/2023
4 ECTSa
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS)
Katedra za organizaciju
SP
6. semestar
Osnovne informacijemdi-information-variant Izvođači nastavemdi-account-group Nastavni plan i programmdi-clipboard-text-outline Model praćenjamdi-human-male-board Ispitni rokovimdi-clipboard-check-outline Rasporedmdi-calendar-clock Konzultacijemdi-account-voice
Izvođenje kolegija
Studij Studijski program Semestar Obavezan
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS) Poslovni sustavi 6 izborni
Informacijski i poslovni sustavi 1.1 (PDS) Informacijski sustavi 6 izborni
Cilj kolegija
Upoznati specifična znanja, metode i tehnike potrebne za uspješno vođenja projekata. Ovladati vještinama planiranja, realizacije i zaključivanja projekta. Primijeniti stečena znanja i vještine na odabrani praktični primjer
Preduvjeti
Norma kolegija
Predavanja
30 sati
Seminar
15 sati
Nastavnik Uloga na kolegiju Oblik nastave Tjedana Sati Grupa
Žajdela Hrustek Nikolina Suradnik Predavanja
Seminar
8
15
2
1
1
1
Sadržaj predavanja
  • Uvod Projekt, vrste projekta, značajke projekta, programi i potprojekti. Vođenje projekta, znanja vezana uz vođenje projekata, organizacijski aspekti vođenja projekata, informatički projekti i njihov
    Nedostaje
  • Kontekst vođenja projekta Projektne faze i životni ciklus projekta, ugovorne strane na projektu, organizacijski utjecaji, ključne menadžerske vještine, sociološko ekonomski utjecaji.
    Nedostaje
  • Proces vođenja projekata Projektni procesi (procesi vođenja projekta, procesi orijentirani proizvodu), grupe procesa (inicijalni, planski, izvršni, nadzorni i zaključni), međudjelovanje procesa i nji
    Nedostaje
  • Upravljanje integracijom na projektu Razvoj projektnog plana: integracija i koordinacija svih projektnih planova su konzistentni, suvisli dokument, izvršenje projektnog plana, provođenje projektnog p
    Nedostaje
  • Upravljanje područjem rada na projektu Inicijacija: odobravanje projekta ili projektne faze. Planiranje područja rada: izrada pismenog opisa područja rada kao baze za daljnji rad na projektu. Definic
    Nedostaje
  • Definicija aktivnosti Identifikacija projektnih aktivnosti, koje je potrebno provesti, da bi se postigli različiti projektni rezultati. Redoslijed aktivnosti: identificiranje i dokumentiranje međusob
    Nedostaje
  • Razvoj rasporeda rada Analiza redosljeda aktivnosti, trajanja aktivnosti i resursa potrebnih za oblikovnaje rasporeda projekta. Nadzor izvršenja po rasporedu: nadzor promjena u rasporedu rada na proj
    Nedostaje
  • Izrada mrežnog plana Izrada mrežnog plana pomoću CPM i PERT metode, za različite primjere projekata uz korištenje programskih paketa.
    Nedostaje
  • Upravljanje troškovima na projektu Planiranje resursa: određivanje koji resursi i u kojoj količini svaki od resursa treba koristiti za izvođenje projekta. Procjena troškova: razvoj i procjena troškov
    Nedostaje
  • Upravljanje kvalitetom na projektu Planiranje kvalitete: identificiranje standarda kvalitete koja je relevantna za projekt i određivanje načina kako zadovoljiti taj standard. Osiguranje kvalitete: pr
    Nedostaje
  • Upravljanje ljudskim resursima na projektu Planiranje organizacije: prepoznavanje, dokumentiranje i pridruživanje projektnih uloga i odgovornosti. Regrutiranje osoblja: pridruživanje ljudskih resursa
    Nedostaje
  • Upravljanje komuniciranjem na projektu Planiranje komunikacija: određivanje informacijskih i komunikacijskih potreba zainteresiranih strana na projektu - tko daje informacije, kome trebaju informacij
    Nedostaje
  • Upravljanje rizicima na projektu Planiranje upravljanja rizicima: odlučivanja kako pristupiti i planirati aktivnoti upravljanja rizicima na projektu. Identifikacija rizika: identificiranje rizika koj
    Nedostaje
  • Prokura na projektu Planiranje prokure: odrediti koje aktivnosti provesti i gdje. Dokumentirati zahtjeve na proizvod i identifikacija potencijalnih izvora. Provođenje natječaja i ponuda. Odabir izvor
    Nedostaje
  • Nove teme u vođenju projekata Nove komunikacijske tehnike na projektu: novi alati za grupni rad. Nove organizacijske vještine. Vođenje složenih projekata. Vođenje strateških projekata
    Nedostaje
Sadržaj seminara/vježbi
  • Planiranje projekta
    Područja domene projekta Pregled aktivnosti i njihova međuzavisnost Izrada mrežnog dijagrama
  • Upravljanje vremenom
    Određivanje vremena trajanja aktivnosti Proračun vremena - progresivni i retrogradni Metode za analizu vremena
  • Planiranje resursa
    Pregled resursa Pridruživanje resursa aktivnostima Proračun kapaciteta
  • Upravljanje troškovima
    Pregled aktivnosti i resursa Utvrđivanje troškova i načina pridruživanja troškova Plan troškova na projektu
Ishodi učenja kolegija
  • prepoznati kontekst projekta i pojektnog procesa
  • ovladati temeljenim metodama, tehnikama i vještinama planiranja projekata (mrežnim planiranjem)
  • ovladati metodama, tehnike, i vještine za pojedina upravljačka područja projekta
  • prepoznati ulaze i izlaze iz radnih paketa i njihova međusobna sučelja
  • ovladati tehnikama prepoznavanja rizika na projektu
  • analizirati rizike i prepoznati preventivne i korektivne mjere
  • analizirati troškove i korisne efekte na projektu
  • prezentirati rezultate oglednog projekta
Ishodi učenja programa
  • razumjeti stanje i trendove razvoja suvremenih informacijskih i komunikacijskih tehnologija (ICT), razumjeti njihov utjecaj na pojedinca, organizaciju i društvo te procijeniti njihovu primjenjivost u zadanom kontekstu
  • razumjeti i primijeniti ključne aspekte informacijske tehnologije (programiranje, algoritmi, strukture podataka, baze podataka i znanja
  • razumjeti i primijeniti suvremene tehničke koncepte i prakse u informacijskim tehnologijama (arhitektura računala, operacijski sustavi, mreže računala)
  • razumjeti i primijeniti matematičke metode, modele i tehnike primjerene rješavanju problema iz područja informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • analizirati stanje, identificirati prilike i definirati probleme s kojima se susreću organizacije i pojedinci u primjeni ICT, te formulirati rješenja uz primjenu ICT
  • razumjeti osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti i primijeniti suvremene metodološke pristupe razvoja organizacijskih i informacijskih sustava, te oblikovanja organizacije i organizacijske strukture
  • razumjeti suvremene organizacijske koncepte i upravljati organizacijskom kulturom
  • modelirati poslovne procese i podatke u organizacijama i primijeniti modele u razvoju informacijskih i poslovnih sustava
  • razumjeti i primijeniti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti i primijeniti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • razumjeti i primijeniti etička načela, zakonsku regulativu i norme koje se primjenjuju u struci
  • razumjeti osnovna načela i metode upravljanja organizacijom i uspješno raditi u timu
  • uspješno komunicirati s klijentima, korisnicima i kolegama na verbalan i pisani način uz primjenu odgovarajuće terminologije uključujući i sposobnost komunikacije o struci na stranom jeziku
  • pratiti stručnu literaturu na hrvatskom i stranom jeziku, pripremiti i samostalno održati prezentacije na hrvatskom i stranom jeziku stručnoj i općoj publici, te kritičku evaluaciju prezentirane stručne teme
  • razumjeti i primijeniti vještine učenja potrebne za cjeloživotno učenje i nastavak obrazovanja na diplomskom studiju
  • razumjeti i primijeniti osnovne principe planiranja i razvoja karijere u struci i vlastitih poduzetničkih poduhvata
  • poznavati ključne aspekte informacijske tehnologije
  • identificirati i razumjeti bitne čimbenike koji utječu na poslovanje organizacije i pojedinaca te primijeniti osnovne metode i koncepte planiranja, upravljanja i obračuna poslovanja
  • prepoznati osnovna vertikalna područja primjene ICT (industrija, zdravstvo, promet, turizam, država i sl.), te horizontalne aplikacije (uredski sustavi, DSS, CRM, ERP, DMS i sl.)
  • razumjeti metode, tehnike razvoja informacijskih i programskih sustava u suvremenim razvojnim okolinama
  • razumjeti procese, metode i tehnologije upravljanja IT uslugama i resursima te podrške i pružanja različitih vrsta usluga vezanih uz ICT
  • identificirati ključne podatke i informacije za donošenje racionalnih poslovnih odluka
  • analizirati i vrednovati rezultat poslovanja, te predložiti unapređenje poslovnog sustava.
  • PROBAnje OPISivanja....
Osnovna literatura
  • Hauc, A. Projektni menadžment i projektno poslovanje. Zagreb, MEP, 2007.
  • Lock, D. Project Management. 9th ed., Gower, Aldershot, 2007.
  • Project Management Body of Knowledge. Project management Institute, www.pmi.org
Dopunska literatura
  • Kerzner, H. Project management: a system approach to planning, scheduling and controlling. 10th ed. John Wiley, Hoboken, 2009.
  • Buttrick, R. The project workout: a toolkit for reaping the rewards from all your business projects. 3rd ed. Prentice Hall, Harlow, 2005.
Slični kolegiji
  • Vođenje projekata Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu
Redoviti studenti Izvanredni studenti
U kalendaru ispod se nalaze konzultacije predmetnih nastavnika, no za detalje o konzultacijama možete provjeriti na profilu pojedinog predmetnog nastavnika.
2025 © Fakultet organizacije i informatike, Centar za razvoj programskih proizvoda